Jump to content
John

Armer og bein

Recommended Posts

John

Vel, egentlig bare armer, nærmere bestemt tonearmer ;)

Har gått til innkjøp av en VPI Prime som jeg trenger en arm til. Men hva skal man velge?
Jeg har lest litt rundt og kommet ned til tre kandidater, men kom gjerne med andre forslag.

VPI JMW-10 3D

Har ikke peiling på hva denne koster, men tror jeg må selge en nyre eller to først...

Har iallfall sendt en mail til Stylus Audio i Sverige for å høre om pris og tilgjengelighet.

SME 310

Må jo i utgangspunktet selge noen legemsdeler for prisen av denne, men har fått en fin pris på kr. 19500,- for en ny og da kan jeg skimte den i horisonten.

Har også sendt mail til Stylus Audio ang. overgang/adapter til SME.

Jelco SA-750E

Litt er edruelig pris på denne - kommer vel på rundt 7K inkl. frakt og moms om jeg kjøper den på ebay (2juki)

Trenger kanskje en overgang/adapter her og? 

Noen innspill her? 
Klarer jeg meg med Jelcoarmen eller vil jeg høre gull og grønne enger med SME'en?

ANM

Jelco har gode armer. Ville kanskje satset på den nye serien om du går for Jelco. Tk 850. er en helt annen arm og du slipper å selge kroppsdeler. 2juki gir deg best pris, men han hare bare 9" og 12" ser det ut til.

John

Jeg får sende 2juki en melding å høre om han får inn TK-850M (10" arm).
Den hadde jo release denne måneden så mulig han ikke har fått den inn ennå.

John

Virker som den nye 10" armen ikke er ute på markedet ennå... :(
Finner iallfall ikke noe annet enn at den skulle hatt release i forrige mnd.

2juki har heller ikke hørt noe;

Sitat

there is no news that Jelco will make the M type

Best regards,

Jeg har ikke fått noe svar fra Stylus Audio ennå, venter litt til på å purre på de (sendte mail på onsdag eller torsdag).

Ellers tenkte jeg å ta en tlf til Lyric for å høre om de har noe på lager - var vel de som hadde VPI før tror jeg.

Dazed

Er det rett frem å montere noe annet enn VPI på VPI?

Husker Arve Aaheim hadde litt av en operasjon for å få på en Kuzma 4P.

Jeg vet ikke altså... 

John

Tja... får da håpe det 😅
I følge selger (firma) så trengs det bare en overgang - evt så får jeg borre et hull i plinten til kablene, så ser det nesten ut som om Jelco passer rett på.

John

Da har jeg hatt et par samtaler med Jørn (JBH) fra HFS ang. Jelcoarm og evt. lage armbrett til den men ser ut til at uansett så må det borres hull til kabel... 😕
Har også snakket med Lyric men de hadde bare en JMW 9" liggende og den blir for kort...
Har også snakket med Stylus Audio og en ny JMW 3D 10" arm kommer på ca. 22.500,- + frakt/moms...

Eller så får jeg kjøpe en Jelco 12" og lage et armbrett, da kommer jo armen på utsiden av plint og jeg slipper å borre hull...

Noen som har noen tanker?