Jump to content
Dazed

Ultralydvaskere til pølsepris!

Recommended Posts

Dazed

Jeg fant, jeg fant!

Et firma i Polen selger ultralydsvaskere som ser flotte ut i flere prisklasser. Alle under hva en Okki Nokki koster.

5F1360D9-D792-42FA-A632-5874FDC24054.thumb.jpeg.6b7c2580191b845fea72bc9576c26a5d.jpeg

09036A2D-E350-4E41-8A26-D1CDF7A758EC.thumb.jpeg.c9b5b7bce2e4deb03f115abeedf588ac.jpeg

litt lyst til å ta sjansen.

http://audiorevita.pl/

• Like 1

ANM

Ser ikke ut til at noen er tilgjengelige for øyeblikket. Ligge litt på været.

Dazed

Leste på en FB-gruppe om noen amerikanere som hadde kjøpt. Ser om det kommer noen rapporter.

ANM

De bruker jo disse vaskerne som mange diy prosjekter er basert på, så det bør fungere.

Dyret

Dette så tøft ut. Keep oss posted ?

Dazed

Blakk til godt over jul, tror jeg, så ikke hold pusten. ;)

Seskage

Den så spennende ut! 

Og jeg som er begynt å kjøpe deler for å lage noe selv ?

Det blir nok billigere, men neppe like bra (eller «pent»)?

Dazed

Billigere enn €180 pluss frakt/mva? 

Seskage
10 timer siden, Dazed skrev:

Ja, satser på å klare det.  Selve enheten koster meg 120usd inkl frakt. Er en liten sak jeg fant på Indiegogo, Sonic soak.

https://www.indiegogo.com/projects/sonic-soak-the-ultimate-ultrasonic-cleaning-tool-home-travel#/

Så er det å finne et passende kar til vann. Motor og litt annet er kjøpt inn fra eBay for småpenger, strømforsyning til motor bruker jeg noe jeg har i hus. Regner med jeg klarer å bygge stativ til motor og aksling.  Har noen «tegninger» i hodet. 

Vet ikke om det vil lykkes, men artig å forsøke. Går det ikke bra har jeg ultralydvasker som kan brukes til klesvask på ferie og reiser ?.

• Like 1

defacto
12 timer siden, Dazed skrev:

Ca. 1800 kroner pluss frakt må da være svinbillig?

Aner du noe om hvor mye frakten vil bli på?

ptb

Billig, og helt sikker fullt ut funksjonable.

Evt "svakheter" som jeg så som kommentar om spacere er enkelt å modifisere. Her er den ene vaskeren de baserer seg på:

https://www.gearbest.com/other-tools/pp_333350.html

Den andre modellen ser ut som noe "mekk". BAKU BK-3550 er en modell m/0,5 ltr tank. Så det ser ut til at de har brukt elektronikken fra denne og "montert" på et større kar. Hvordan de har løse det med transducerne er ikke godt å si.

• Like 1

Dazed

Måtte blitt en av de to dyreste, da. Håper bare selve varsleren er driftssikker.

Dazed

Denne ser super ut. Ikke "pølsepris" på denne, da. €2000. Billigere og finere enn Audio Desk, men fremdeles 4-5 ganger mer enn jeg er interessert i å betale for vasker. Snart kommer det nok en billigere, ferdigtygget Ultralydsmaskin, dog.

Inntil videre: "Degritter"

http://degritter.com/

Twst

Det der er jo en printer med hull!

Litt dumt at den bare vasker to plater i slengen, for det er jo den virkelige fordelen med ultralydkar at man fint kan ta 4-5 om gangen.

Og hvorfor har den børster i tillegg, det trengs jo ikke og lager unødvendig kontaktpunkt med vinylen.

Men bra pris da :)

Dazed

Den ser da ikke verst ut? Samme om den tar bare én plate om gangen IMO, så lenge den tørker også. I teorien kan du jo da finne en plate i hylla, se at den er litt skitten, sette den i vaskeren og trykke på knappen, vente et minutt og spille plata. Perfekt. Mye bedre enn å drive å vaske batcher med plater, og enda verre, sette dem til tørk.

...Synes jeg, da.

Dazed

Hmmm. Den har ikke tørking. Da faller den litt gjennom. 

Dazed

...Men den tar jo to plater og en single om gangen. :)

Twst

Joda! Ser jo forsåvidt grei ut :)

Har du hørt en UL vansker i bruk?

Er du sikker på at du ikke vil vaske platene i batch og bli ferdig med det i steden for å kjøre bråket spredt utover. Umulig og drive med noe lytting i huset mens den skjærende lyden går xD

Dazed

Tror ikke Degritter lager så mye støy.

Jeg har hørt en Audio Desk i drift, og det var heller ikke noen krise.

Jeg kjenner meg selv, og å sette meg i timevis og vaske plater, får jeg ikke tid til før sønnen min flytter ut om en 20 års tid. ;) 

• Like 1
  • Haha 1

borglein

La inn en bestilling på en ARC-04 i dag. Meget spent må jeg si. Meget etterrettelig og hyggelig selger så langt i hvert fall. 

http://audiorevita.pl/?page_id=14

• Like 2

borglein

Vaskeren fungerer knall, og vinylopplevelsen fra alteret er bedre enn noengang. Må si dette var vel verdt investeringen. Selv skiver jeg har vasket to ganger med spinclean ble mye bedre. Tror tradisjonelle vaskere skal få problemer i fremtiden hvis flere blir klar over dette. Kostet jo heller ikke særlig mer enn en Okki Nokki f.eks.

• Like 1