Jump to content
Sign in to follow this  
Dyret

Hva driver vi med, når vi ikke sitter her?

Recommended Posts

Dyret

For å bli litt bedre kjent tenkte jeg att de som ønsker, kan fortelle oss med-audiofile hva vi gjør ellers i livet. 

Som trådstarter får jeg æren av å begynne. ?

Jeg er en forvokst guttunge i midten av 30-tallet som ikke er veldig aktiv hva friluftsliv eller trening angår. I arbeidslivet bygger jeg om og tilpasser biler for mennesker med nedsatt funksjonsevne, og andre handicap. 

Fririden går vel med til familie og venner, og en del hobby, som i hovedsak er Hifi og saltvannsakvarie. 

Ikke mye matnyttig, men her er jeg.

• Like 5

Blund

Jeg er ett barn på snart 50. 

Har to jenter på 23 og 17. Burde hatt hagle, men kjærringa sa nei?.

Har hytte i Finnskogen  ( nei, ikke med i norske rednecks), to bikkjer og glad i å være i skauen. Ikke spesielt sosial, får nok av det i jobben 

Har jobbet i elektrobransjen i 32år. Jobber veldig mye i perioder, men har også MASSE fri?.

Er kommet i den alderen at fritid betyr mye mer enn jobb.

• Like 5

ANM

Jeg er en gammel gubbe med massevis av fritid og når jeg ikke styrer med hifi, passer jeg unger og hjem. Har også hatt bil som hobby i en lang periode, men kom litt i bakgrunn når prosjektbilen ble ferdig og min gamle hifiglød atter blusset opp, men til våren tenker jeg å ta et tak igjen.

En liten film om prosjektet

• Like 6

Dazed

43, bor med kone og sønn på straks to i Sarpsborg, Maskiningeniør, jobber i rådgiverfirma med piping, mekanisk konstruksjon, layout og prosjektledelse for landbasert industri.

Har to hunder (Engelsk Springer Spaniel) og er instruktør i på hundekurs i en stor hundeskole.

Fritiden... Fritiden? Næsj! Ikke nå lenger. Er gjerne glad om jeg får en time foran anlegget i kjellerstua en gang eller to pr. fjortende dag. ;)

Ellers har jeg bundet opp kapital i flere andre hobbyer som omtrent ligger i dvale eller aldri kom av startstreken. Stisykling, fotografi, gitar...

....så der har du meg. En kjedelig, litt negativ men jovial, feit faen. ;)

• Like 6

Seskage

Gammal gubbe, snart 56 år. Bor alene i et stort, gammelt hus som min oldefar bygget og som stod ferdig i 1902, ca 15 km fra Bergen sentrum. Landlig, men sentralt. 

Tre gutter, 30, 25 og 24 år, som alle har forlatt redet. 

Jobber som teamleder ved grenseseksjonen, Bergen lufthavn. 

Lykkelig? eier av et gårdsbruk som har vært i familiens eie siden 1737. Har ikke vært driftet av familien siden tidlig 70 tall, men krever likevel noe vedlikehold av diverse bygninger. 

Hobbier, tja, hører mye på musikk, glad i sport, les fotballidiot ? Er nok mer opptatt av musikken enn utstyret jeg formidler den med. Stort sett fornøyd med det jeg har nå, selv om det ikke er high-end. 

Har tidligere vært aktiv med noe trening, turer i naturen osv, men etter diverse problemer med ryggen er det blitt lite av det de siste årene. 

Bor som sagt alene, men er ikke singel ? Har en kjæreste som bor i Førde, 18 mil unna.  Vi treffes i helger og ferier, helt perfekt for en gubbe som sikkert har mange uvaner som kunne irritert henne ?

En annen fordel er at jeg kan spille musikk til alle døgnets tider uten å måtte vise hensyn. 

BE13E970-D027-4558-8E96-C332D4B23C75.jpeg.cb59564cb710b60f6b0ba09f44471bfe.jpeg

Huset jeg bor i ?

• Like 7

Evo II

53 år som sitter mye hjemme etter at hovedpulsåra sprakk for 2 år siden. Skal ut i jobb igjen nå ?

Har 3 hobbyer,Hi Fi, biler og båter? noe må man jo leke med. Har MB Cab,en 450SL og en 45 Sunseeker Apache som begge blir brukt for lite?. Bor i hus med eget hi fi rom,har en datter på 17 som studerer og bor hjemme. Har 3 store barn og 3 barnebarn?. 

13B50C3D-ECB3-400A-96C9-670FA2A93242.jpeg

F7AF1D01-1B16-4A05-A9EE-7D611860AA62.jpeg

• Like 5

JCP

Gutt av søttifem-årgangen, gift og far til to. 

Jobber i turnus som personlig assistent for en som har fått bilen sin fra Dyret. Turnusjobbing gjør at jeg får alenetid heime, så stereoanlegget blir brukt. Går en del tur for å holde kroppen høvelig lealaus.

Sønnen på snart åtte meldte entusiastisk at 'vi trenger en monstertrøkk, pappa!', så da er hobbyfokuset der for tida; en sjekk i delekassa ga grunnlag for å bestille løsdeler... Veit ikke hvem som gleder seg mest; guttungen som kanskje får prøve vidunderet, eller faren som skal få alle delene til å passe i hop :) 

For de herværende bensinhuer nevnes det at senka Subaru er tingen med slike vær- og føreforhold :D

• Like 5

ANM

Hyggelig at du kaster bort litt tid med oss JCP. :)

T-1

83mod ungdom ? 2 unger som forandrer hårfargen til grå for tiden.. sikkert i mange år fremover.  Jobber som en slags selger tror jeg. Skriver mye kontrakter å tar penger fra folk. Å samboer også da. Garantert eneste grunn til at det er penger igjen på kontoen til mat ? 

Bruker mye tid på hifi da jeg sliter med litt kranglete ledd. Bytter oftere hifi enn folk skifter klær. Så hoved hobby er hifi å på andre plass er det øl smaking ? to hobbyer som passer godt sammen. Skravler på innpust å utpust når jeg får muligheten, å er til tider en jævla kverulant om jeg skal tro på fruen. Bosatt i Bergen selv om jeg er fra Østlandet. 

• Like 4

Evo II

Østfolling i utlendighet (da bergen umulig kan tilhøre Norge)??

O

JayJay

https://tv.nrk.no/program/fuha64004464/-vi-ekkje-nokke-vi-kurt-foss-og-reidar-boee

Edit: For å spare dere for litt lidelse, spol til 19:01min

Det ekje fritt at Oslo irriterer oss i blandt. 
Der inn e en snobb så høg på péren. 
De Oslo så e Norge, så e staten. - Ikkje sant? 
Der innkasseres pengene og éren. 

Vi lever jo så langt uti vårt lands periferi, 
så vi fåkje nåkke, vi. Nei, vi fåkje nåkke, vi, 
av statstøtte, subsidier og folkehjelp, fordi 
vi ekje fra Norge. - Vi e fra Bergen. 
Ka forteller vår historie? - Kem e eldst og kem e yngst? 
Olav Kyrre eller dansken Kristian Kvart? 
Kem a disse to sitt arbei har vært lettest eller tyngst? 
Vakje Bergen hovedstad fra første start? 
Men Østlandet sin plankeadel har det med te si 
at "vi ekje nåkke vi. - Nei, vie ekje nåkke vi!" 
De vet ikkje kem Eidsvoldsmannen Christie va for en, di. 
Han vakje fra Norge. - Han va fra Bergen! 

De frekke Oslo-slaurene ska klore te seg alt. 
De hakje mere dannelse enn katten. 
Ber vi om statens hjelp, forstår De, svarer di oss kallt: 
"Gå hem og send oss stats- og formuskatten." 

De flår jo hele Norges stats-og fattigkasse di, 
så vi fåkje nåkke vi. - Nei vi fåkje nåkke vi. 
Det staten nekter får vi av et gavmildt rederi. 
Vi ekje fra Norge. - Vi e fra Bergen. 
Brydde Oslo seg om det at Bergen manglet flygeplass. 
Torp og Rygge fikk gå foran, - ikkje sant? 
Vår Oslo-ambassade fikk ta støyten. - Ja, for SAS 
va jo konk og blank og tynt og flådd og fant. 
Og SAS sitt fly te Tokio går Bergen "hus forbi", 
kem va det som ble seriemester? Va det ikkje Brann? 
De vakje fra Norge. - De va fra Bergen. 

Kem va den store mann i nitten-fem? - Vi bare spør. 
Kem sørget for at svensken gikk på potte? 
Og kem kom niende april med bil i nittenførr 
og berget Norges konge ut av Slottet? 

Kor Michelsen og Hambro kom fra, nevner ikkje vi, 
for di vakje nåkke, di. - Nei, di vakje nåkke di. 
Kor store helter e ifra e så selvfølgelig. 
Di ekje fra Norge. - Di e fra Bergen. 
Johanne Dybwad, va vel hon fra Vika, dokker? Ka? 
Og Bjarne Bulls, ja kor e han ifra? 
Og Radiofantomene - ja, det forstår jo vi 
Ka Oslo hadde vært foruten di? 
Her tar det fra oss alt vi har. De stjeler kvert sjeni. 
Så vi hakje nåkke, vi. - Nei, vi hakje nåkke vi. 
Det e vårt tunge lodd. Det e sorgen våres, Di, 
at vi ekje fra Norge. Bare fra Bergen.

• Like 1
  • Haha 1

Novus

Jeg er nok yngstemann så langt. 92-modell fra Valdres, men bosatt i Oslo/Akerhus siste 5 årene. Studerer og jobber med salg, innholdsproduksjon og litt HR (rekruttering) ved siden av studier. Singel, men prøver stadig lykken på Tinder. I forhold til livsstil og livssituasjon pr. nå, er det litt godt å bare ha seg selv. Har riktignok noe på gang, så vi får se over nyåret, hehe.

Har ellers jaktet godlyden siden jeg var 12/13 og kjøpte min første Proson-forsterker og Dynavoicehøyttalere fra netthandelen.no. Nei, nå lyver jeg. Fatterns gamle Dali-høyttalere med Denon-forsterker og  platesnurre fra Rotel, var nok det som påvirket meg i flere år i forkant av "bomkjøpet" på netthandelen. Stiften på spilleren ødela jeg først som 3-åring, før det samme skjedde igjen når jeg hadde hjemmefest og feiret 17-årsdagen. Kanskje ikke så rart fattern bare er passiv-interessert innen lyd.....

Jeg er ellers en sosial person - over snittet glad i å nyte en kald en på brun pub, med noen hyggelige folk. Er nok også han som blir sett litt rart på pga. hobbyen: HiFi. "Det er komplett uforståelig at noen vil sitte i en sofa, og sippe en Scotch til musikk fra en vinyl-spiller, uten at tv'n står på i bakgrunn!" - sa en utenforstående kamerat.

Det å få venner og bekjente til å forstå gleden ved litt bedre lyd, har vel nesten blitt å regne som en pakt/plikt. Skrev faktisk et innlegg for litt over 1 år siden, hvor jeg delte mine tanker rundt dette. Innlegget ble godt mottat både på AVForum (FB-gruppen) og på sentralen. Kan leses her: http://www.terjemelbye.no/2016/09/29/god-lyd-hva-er-galt-med-min-generasjons-horsel/.Noen har nok lest dette tidligere.

Men nå må jeg logge av for å lese til eksamen igjen. Ha en fin kveld alle AA're!

• Like 5

John

73-modell som bor på Langhus (Ski/Akershus) med samboer, hamster og hund (bilde 1).

Har ingen barn, vil ikke ha det heller da de lager lyder. Høye lyder... Sambo er enig, men hun er 10 år yngre så det kan endre seg... :/

Jobber som lagersjef, men har løftet på meg en skulderskade så har vært sykemeldt de siste 2-3 mnd'ene... så prøver å finne noe lettere arbeid.

Vårt andre hjem er i Portugal, hvor min kjære er i fra, så håper jo vi får flyttet dit en dag ...helst før jeg blir pensjonist.

Vi har egen eiendom der (bilde 2 av utsikt), men regner med at det blir vi som tar over gården til "svigers" hvor det, i tillegg til at de har alt av frukt og grønnsaker du kan tenke deg, også produseres rødvin :D

Oliventrær finnes det all mass av der og, så vi bruker mye olivenolje i vår vegetariske kost. Ja, vi er av de folka... O.o

Har alltid vært interessert i musikk og lyd, hadde dog noen år hvor jeg forvillet meg borti surround men klarte og komme meg ut av det så nå er det kun musikk i to kanaler (har dog lyst til å teste ut quadrofoni).

På fritiden så skater jeg :o (bilde 3) Dvs. vi er en gjeng fra gamle dager som prøver å møtes hver onsdag for å utøve gamle kunster.

Og så er jeg veldig glad i vintage stereo :x

FullSizeRender (82).jpg

IMG_2029.PNG

FullSizeRender (81).jpg

• Like 5

Slither

91.Modell jobber som faglært tømrer med bas-ansvar. Bor rett sør for Trondheim med samboer. Hobbyen min er i hovedsak ferskvannsfiske etter ørret, røe og gjedde. Nummer to er vell hifi og relaterte duppedingser. Beste musikken for meg er lyden av en stor rugg som hugger og tømmer spolen. 

• Like 3

ANM

Jeg og guttungen kom akkurat fra isen.

27848129_1602262546522270_1704181458_n.thumb.jpg.19bb176731ba57e61dce337a2dfc2073.jpg

• Like 3

Slither

Se der ja. Flott fangst :) Bra noen får det til. Jeg knakk stanga når jeg prøvde meg i Trondheimsfjorden tidligere i dag. 

ANM

Hva prøvde du trekke opp? En hval? :D

Slither

Skulle ønske jeg kunne svare: Ja! 

Men var antageligvis en skade på stanga (maks 60g) knakk når jeg kasta en sluk på 28g.

• Like 1

John

Liten update;

Jeg er ikke sykemeldt lenger :) Fant meg en annen jobb istedenfor så nå jobber jeg hos en glassmester. Kutter glass og speil i alle mulige størrelser, samt reparerer steinsprutskader og skifter bilruter. Bedre betalt og bedre arbeidstider ?

Eiendommen i Portugal er byttet ut med en liten gård (ca 10 mål) der nede :)

Ellers så forlot hamsteren oss i sommer.

• Like 3

John

Da ble det hytte på oss i sommer, så da blir de fleste helgene tilbrakt der :)

Oversikt.jpg

FullSizeRender (46).jpg

FullSizeRender (47).jpg

• Like 1