Jump to content
Blund

Lyttekveld Hifi klubben

Recommended Posts

Blund

Jeg og kona var på lyttekveld hos hifi klubben i Sandvika i dag. Det ble kjørt demo på ett anlegg til 550 000 Høyttalere: B&W 800d3

Elektronikk: Classé sigma amp5 forforsterker 2 stk Classé sigma amp 2 Kilde: tror det var Project signatur 12. Husker ikke hva slags pu som ble brukt. Det gikk litt fort for seg i starten. Kom som siste mann, og kastet meg over kaffen.

Musikken var Pink Floyd: Dark side off the moon.

Det var en litt rar opplevelse, og Jeg ble ærlig talt litt skuffet. Er kjempe dårlig til å beskrive lyd, men jeg skal gjøre ett forsøk. Instrumentene ble gjengitt meget bra hver for seg, men lyden virket likevel litt "ullen" og innesluttet (vet dette er selvmotsigende). Vokalen var tilbaketrukket, og bassen litt tam. Scenen var enorm og gikk langt utenfor og bak høyttalerne. Vokalen var spikret i senter, og instrumentene godt plassert. Jeg synes det hele virket litt tamt. Jeg satt bak så kanskje jeg hadde dårlig plassering. Gåsehuden var ikke tilstede. Det manglet trøkk, og jeg hadde forventet at lyden skulle vært mer "frampå ". Kona var også litt skuffet.

Gruet meg litt til denne kvelden. Ikke selve lyttekvelden, men for å komme hjem til mitt eget anlegg etterpå. Satt på dark side off the moon da jeg kom hjem. Hadde forventet at jeg skulle bli skikkelig skuffet, men det skjedde ikke. Tenkte at dette er ikke så hakka gæærnt likevel. Skal ikke sammenligne lyden hjemme med demo anlegget. De er i to forskjellige ligaer, men jeg forventet mye mer fra ett anlegg til denne prisen. Meget positivt tiltak fra hifi klubben, men dette var langt fra mitt drømme anlegg.

• Like 3