Jump to content
Sign in to follow this  
Dazed

Hvor mange versjoner har du av.... ?

Recommended Posts

Dazed

Det er sikkert ikke bare meg som har ekorngenet og liker å samle på plater. Mange favoritter har jeg i flere utgaver.

F.eks. har jeg tre versjoner av  Dark Side Of The Moon (ikke inkludert CD-en), Liquid Tension Experiment 2 på både grønn og blå splattervinyl, og fire forskjellige pressinger av Temple Of The Dog. ;)

Er det flere enn meg som har det sånn? Noen verre? :)

ANM

Åhh, hvor skal en begynne? Jeg har også en lang liste med slike synder, men plater jeg er glad og blir spilt ofte har jo godt av å finnes i et par avlastningseksemplarer. Det er ofte slik at jeg har fått tak i et litt slitt eksemplar, for så å kjøpe en ny reissue, for så å få tak i et brukt eksemplar som banker dem begge som jeg sparer til ordentlige hyggestunder..

Dazed

Synes ikke det er synder. :) Hvis du har et "samlerobjekt" som er verdt litt penger, f.eks, er det jo fint med en reissue som kan spilles "til vanlig". 

...Selv om jeg synes at plater skal spilles, ikke spares. 

Spin, spin!

Evo II
På 13.9.2017 den 10.27, Dazed skrev:

Det er sikkert ikke bare meg som har ekorngenet og liker å samle på plater. Mange favoritter har jeg i flere utgaver.

F.eks. har jeg tre versjoner av  Dark Side Of The Moon (ikke inkludert CD-en), Liquid Tension Experiment 2 på både grønn og blå splattervinyl, og fire forskjellige pressinger av Temple Of The Dog. ;)

Er det flere enn meg som har det sånn? Noen verre? :)

5 versjoner av TDSOTM,4 av The Wall,MMEB har jeg en del duplikater av?. 

O

ptb

Hos meg er det også disse Floyd-skivene jeg har flest versjoner av. Om CD´r medtas så teller det:

5 stk DSOTM og 6 stk av The Wall.

John

Ser ut til at DSOTM er en gjenganger her, er vel også den skiva jeg har flest eksemplarer av.

Ellers er det vel et par album av både Led Zeppelin og Janis Joplin jeg har flere av på vinyl, CD og kassett.

Dazed

Zep 4 har jeg vel også to eks. av på vinyl. CD-er teller jeg ikke med. :) 

John

Trist men sant, men er et par album med Barbra Streisand jeg har 2-3 eksemplarer av.

Det samme gjelder vel for Julio Iglesias ?

Men sånn går det når man har fått noen samlinger fra her og der ;)